Qui som

La Diòcesi de Sant Feliu de Llobregat va ser erigida el 15 de juny de 2004, i és sufragània de l’Església Metropolitana de Barcelona. Amb l’Arxidiòcesi de Barcelona y la Diòcesi de Terrassa, formen la Província Eclesiàstica de Barcelona. El Excm. i Rvdm. Sr. D. Agustín Cortés Soriano, és el primer bisbe de la Diòcesi de Sant Feliu de Llobregat. La Mare de Déu de Montserrat és la patrona de la Diòcesi de Sant Feliu de Llobregat.

La Diòcesi de Sant Feliu de Llobregat es troba geogràficament enclavada a la Comunitat Autònoma de Catalunya de l’Estat Espanyol, a la província de Barcelona, ocupant el territori existent entre la depressió litoral catalana i la serralada pre litoral catalana, limitades per la conques hidrogràfiques dels rius Llobregat i Foix, a les demarcacions geogràfiques de les comarques del Baix Llobregat, Garraf, l’Alt Penedès i una part reduïda de les comarques de l’Anoia, el Bages i el Vallès Occidental.

El territori de la diòcesi compta amb 1.006.904 habitants en una superfície de 1.610,70 Km2, amb 77 municipis (dades INE 2016). En el territori de la diòcesi contrasta la gran concentració poblacional dels nuclis urbans del cinturó industrial de la costa i d’influència de la ciutat de Barcelona, amb ciutats entre els 40.000 i 80.000 habitants i, d’altra banda, els nuclis agregats i disseminats d'entorn agrícola i rural amb un nombre d’entre 50 i 100 habitants. Les dues vicaries en què s’organitza la diòcesi, la del Llobregat i la del Penedès-Anoia-Garraf, giren, respectivament, al voltant de les seves capitals, Sant Feliu de Llobregat, on es troba la seu diocesana i la Catedral de Sant Llorenç, i Vilafranca del Penedès.

La diòcesi està organitzada en nou arxiprestats, amb 123 parròquies, 103 sacerdots, 19 diaques, 37 congregacions religioses i la col·laboració de molts laics i laiques en els diferents àmbits pastorals.

Organigrama Diocesà

Estatut de Cúria

Associacions i Fundacions

Plublicacions